私の夢 その4

私の夢(キルギスで視覚障害者の作業所を作る)
視覚障害者が働く場所として「マッサージセンター」を作ることは、キルギスの医学大学の二年制のマッサージクラスを卒業した生徒たちが働く場所を得られ、それなりの収入を得ることができるであろう。そのように考えて設立に向け動いている視覚障害者の仲間がいます。その支援もしたいと思いますが、私はマッサージは出来ないが、「何か仕事がしたい。収入を得たい」というキルギスの視覚障害者の思いを叶えてあげたい。そのモデル作業所としては「浜松のウィズ」がある。私が「ウィズ」をキルギスの視覚障害者作業所としてのモデルにする理由は
①強いリーダーシップで作業所を作り上げ(斯波氏)、地域に溶け込んだ作業所
②利用者の笑顔が絶えない明るい作業所
③市の広報の点字印刷を請負うなど多角的に視覚障害者の仕事を開拓しているがある。また「障害者が街に出れば地域が変わる」と言う斯波氏の言葉にあるように、視覚障害者が家に閉じこもっているのでなく どんどん外に出て地域の人達と融合し、一市民として活躍できる場としての「作業所」を作ってみたい。
スポンサーサイト

コメント

dgjpljejfyv@gmail.com

I don¡¯t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but certainly you're going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

qdnggxrrjwq@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

auenilkbsg@gmail.com

Nice post. I learn something more challenging on different blogs everyday. It will always be stimulating to read content from other writers and practice a little something from their store. I?d prefer to use some with the content on my blog whether you don¡¯t mind. Natually I¡®ll give you a link on your web blog. Thanks for sharing.

tvyboczg@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

gcthytkvzo@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

fjdijgeegi@gmail.com

It’s because they’re using postal consolidators.
ArDarius Stewart Jersey http://www.jetsfootballofficial.com/authentic-ardarius-stewart-jets-jersey/

wdigsmrluz@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

avyucxrtp@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

vczlvcaigcp@gmail.com

Hey there, You’ve done an excellent job. I’ll definitely digg it and personally recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this site.

wrguhrrco@gmail.com

Life for eleven year old Tatianna Nunes, of Amelia’s Ward Linden, and a st Cheap Jerseys udent of the Mackenzie High, is soon to change for the wholesale jerseys china better.According to Tatianna’s mother Sarah Nunes, Tatianna has been hearing impaired, from about the age of three, but thanks to LIAT who has pledged two return tickets Cheap Jerseys From China f ホーム

zeoirobyvw@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

tpojkw@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

wsexyhjeqe@gmail.com

I don¡¯t even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but definitely you're going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

pvsfypaqg@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

tgkmyykoah@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

yzgahtpn@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

wupucakdxej@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

cduqztztg@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

lzchzr@gmail.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4

khyrfkl@outlook.com

キルギスとの架け橋(元JICAシニア海外ボランティア) 私の夢 その4
<a href="http://www.g5ab4ui32y2i78i0d3me48an1icq4314s.org/">agyvpinp</a>
gyvpinp http://www.g5ab4ui32y2i78i0d3me48an1icq4314s.org/
[url=http://www.g5ab4ui32y2i78i0d3me48an1icq4314s.org/]ugyvpinp[/url]

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー) URL

プロフィール

matsushin3825

Author:matsushin3825
まっちのブログへようこそ!
・ニックネーム:まっち
・本名:松田信治
・居住地:青梅市
・誕生日:1949年7月25日

自己紹介
・JICAシニア海外ボランティア 平成22年3次隊
 (職種:視覚障がい者指導)
・派遣期間;2011年1月12日~2013年1月11日
・任地:キルギス共和国、ビシケク市
・配属先:視覚聴覚障がい者協会(NGO)
・家族:妻と長女、長男
・血液:O型
・職業:東芝で定年までコンピュータ関係の仕事に従事,(社福)国際視覚障害者援護協会にて3年間勤務,元JICAシニアボランティア
・所属:アキレストラッククラブ、バンバンクラブの伴走サークルに所属
・NPO法人、シニアボランティア経験を活かす 会員
・NPO法人、ホールファミリーケア協会、第37期傾聴ボランティア養成講座(25時間)修了者
・趣味:伴走、手話、傾聴

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
カレンダー
09 | 2017/10 | 11
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -
月別アーカイブ
カテゴリ
FC2カウンター